Ususret Međunarodnom danu materinskog jezika (21. veljače), učenici 6. razreda obilježili su taj dan čitanjem pjesme Dragutina Domjanića, Kaj.
Materinski jezik definiramo kao jezik koji smo naučili pričati u ranom djetinjstvu i on se za svakoga osobno razlikuje u svojim nijansama i značenjima.
Pjesma kojom smo obilježili ovaj dan svrstava se u lirsku domoljubnu pjesmu, a pisana je s tolikom poštovanjem prema jeziku da se gotovo može zamisliti da je kajkavski osoba, a ne govor.
Kao kreativni zadatak učenici su pokušali osmisliti najljepšu rečenicu na svom materinskom jeziku, a dodatno su kroz grupni rad tražili značenja kajkavskih riječi koje su specifične za ovo geografsko područje.
Kroz grupno istraživanje, učenici su se upoznali s bogatstvom kajkavskog dijalekta i naučili nove riječi koje su specifične za ovo geografsko područje. Korištenjem rječnika, imali su priliku otkriti nepoznate izraze, čime su dodatno obogatili svoje znanje o jeziku. Također, ovo istraživanje im je pomoglo razumjeti kako jezik oblikuje naš identitet i povezuje nas s kulturnom baštinom.
Kreativni zadatak u kojem su učenici osmislili najljepšu rečenicu na svom materinskom jeziku, omogućio im je da izraze svoja osobna razmišljanja i osjećaje prema jeziku kojim govore. Ovaj zadatak, osim što je potaknuo njihovu maštu i kreativnost, također je pomogao djeci da shvate koliko je materinski jezik važan za njihovu svakodnevnu komunikaciju i emocionalno povezivanje s obitelji i zajednicom.
Obilježavanje Međunarodnog dana materinskog jezika kroz ovakve aktivnosti nije samo prilika za slavlje jezika, već i za razvijanje poštovanja prema svim jezicima i dijalektima koji čine naš svijet bogatijim. Na kraju, važno je istaknuti kako su učenici kroz ovu aktivnost naučili da je materinski jezik više od običnog sredstva komunikacije – on je odraz našeg identiteta, naše povijesti i kulture.
Petra Dravinski, školska knjižničarka